Türkler, Türkiye ve İslam; Yaklaşım, Yöntem ve Yorum Denemeleri Yaklaşım, Yöntem ve Yorum Denemeleri
Boyut:
135-195-0
Sayfa Sayısı:
190
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
18
Basım Tarihi:
2024-08-12
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
Kategori:
%30
indirimli
185,00TL
129,50TL
Taksitli fiyat:
6 x 23,31TL
9789754707328
1133723
https://www.kitapbahcesi.com/turkler-turkiye-ve-islam-yaklasim-yontem-ve-yorum-denemeleri
Türkler, Türkiye ve İslam; Yaklaşım, Yöntem ve Yorum Denemeleri Yaklaşım, Yöntem ve Yorum Denemeleri
129.50
Ahmet Yaşar Ocak, Türkiye'nin tarihinde ve bugününde İslamiyet kültürü ve anlayışı hakkında otorite kabul edilen bir bilim adamı. Ocak bu kitaptaki makalelerinde de "Türk Müslümanlığı", "Ortodoks İslam", "Heterodoks İslam", "Halk İslamı", "radikal / fundamentalist İslam" gibi çok tartışılan ama içeriği afaki biçimde doldurulan -ya da hiç doldurulmayan- kavramlara açıklık getiriyor. Bunun için, din ve dini düşünüş pratiğinin tarihsel boyutunu, kültürel etki boyutunu ve aktüel boyutunu ayırdederek tahlil ediyor. Tarihsel süreç içinde Türklerin İslam yorumunu "Halk İslamı", "Kitabi İslam", "Tekke İslamı", "Devlet İslamı" başlıkları altında inceleyen Ocak, bu İslamiyet biçimleri arasındaki etkileşime, özellikle de Halk İslamı'nın kitabi-kuramsal bir İslamiyet'e dönüşüm eğilimine dikkat çekiyor. Cumhuriyet döneminde İslamiyet'in aldığı biçimlere ve devletin din politikasına ilişkin makalelerde, bu tarihsel birikimin bugüne yansıması (yani "tarihsel bugün"ü) ele alınıyor; zira bu ülkedeki Müslümanlık / İslamiyet çeşitleri arasında "Kemalist Müslümanlık" da var. Elbette Alevilik ve heterodoks ya da "sapkın" sayılan İslamiyet yorumları da bu kitabın kapsamı içerisinde.
(Arka Kapak)
Ahmet Yaşar Ocak, Türkiye'nin tarihinde ve bugününde İslamiyet kültürü ve anlayışı hakkında otorite kabul edilen bir bilim adamı. Ocak bu kitaptaki makalelerinde de "Türk Müslümanlığı", "Ortodoks İslam", "Heterodoks İslam", "Halk İslamı", "radikal / fundamentalist İslam" gibi çok tartışılan ama içeriği afaki biçimde doldurulan -ya da hiç doldurulmayan- kavramlara açıklık getiriyor. Bunun için, din ve dini düşünüş pratiğinin tarihsel boyutunu, kültürel etki boyutunu ve aktüel boyutunu ayırdederek tahlil ediyor. Tarihsel süreç içinde Türklerin İslam yorumunu "Halk İslamı", "Kitabi İslam", "Tekke İslamı", "Devlet İslamı" başlıkları altında inceleyen Ocak, bu İslamiyet biçimleri arasındaki etkileşime, özellikle de Halk İslamı'nın kitabi-kuramsal bir İslamiyet'e dönüşüm eğilimine dikkat çekiyor. Cumhuriyet döneminde İslamiyet'in aldığı biçimlere ve devletin din politikasına ilişkin makalelerde, bu tarihsel birikimin bugüne yansıması (yani "tarihsel bugün"ü) ele alınıyor; zira bu ülkedeki Müslümanlık / İslamiyet çeşitleri arasında "Kemalist Müslümanlık" da var. Elbette Alevilik ve heterodoks ya da "sapkın" sayılan İslamiyet yorumları da bu kitabın kapsamı içerisinde.
(Arka Kapak)
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 129,50 | 129,50 |
2 | 67,34 | 134,68 |
3 | 45,76 | 137,27 |
6 | 23,31 | 139,86 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 129,50 | 129,50 |
2 | 67,34 | 134,68 |
3 | 45,76 | 137,27 |
6 | 23,31 | 139,86 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 129,50 | 129,50 |
2 | 67,34 | 134,68 |
3 | 45,76 | 137,27 |
6 | 23,31 | 139,86 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 129,50 | 129,50 |
2 | 67,34 | 134,68 |
3 | 45,76 | 137,27 |
6 | 23,31 | 139,86 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 129,50 | 129,50 |
2 | 67,34 | 134,68 |
3 | 45,76 | 137,27 |
6 | 23,31 | 139,86 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 129,50 | 129,50 |
2 | 67,34 | 134,68 |
3 | 45,76 | 137,27 |
6 | 23,31 | 139,86 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 129,50 | 129,50 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.