9786050685084
1209074

https://www.kitapbahcesi.com/spirituel-ag-sosyal-medya-ve-yon-degistiren-inanclar
Spiritüel Ağ;Sosyal Medya ve Yön Değiştiren İnançlar
255.50
Kökeni 5000 yıl öncesine uzanan astroloji, alanda yapılan çalışmalarda bilim ile bilimsel olmayanın orta noktasına konumlandırılmakta ve dini alt kültür, kültürel moda, sözde bilim gibi tanımlama çabaları ile beraber kuramsal olarak Yeni Dini Hareketler'in alt basamağı New Age (yeniçağ) inanç ve uygulamaları içinde kabul edilmektedir. Eski çağlara ait olan astroloji, modernitenin ortaya koyduğu seküler ve güvensiz bir alana yönelik refleksle insanın anlam arayışına cevap görünümündedir. Ve modern insanın kutsala ilişkin çıkmazında kaygı toplumunun ihtiyaçlarını karşılaması ve kaçış noktaları aramasıyla da ilişki içindedir. Diğer yandan astroloji bugün, mistisizm ögeleri içinde bir tüketim metası gibi görünmektedir. Bireylerin manevi arayışına cevap olma iddiasını taşıyan astroloji ile tüketimin nesnesi olan astroloji arasında çelişkili bir bağ mevcuttur. Kitle iletişim araçları ve dijital mecralar bu çelişkili bağın gözlemlenebildiği önemli alanlardır. Bu çalışmanın konusu, kadim bir uygulama ve inanış olarak astrolojinin, kültür endüstrisi kuramı bağlamında paylaşımlar üzerinden tespit edilip incelenmesi ve değerlendirilmesidir.
DOÇ. DR. GÜLENAY PINARBAŞI
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim
Tasarımı Bölümü Öğretim Görevlisi
İstanbul'da dünyaya geldi. İlk, orta ve yükseköğrenimini İstanbul'da tamamladı. İstanbul
Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun olmasının ardından yüksek lisans ve
doktora öğrenimlerini tamamladı. Çeşitli sivil toplum kuruluşlarının sosyal sorumluluk
projelerinde yer aldı. Kültür ve turizm üzerine özel çalışmalar ve danışmanlıklar yaptı.
2022 yılında doçent oldu.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim bölümünde
öğretim görevlisi olarak bulundu. Halen İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sanat, Tasarım ve
Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışmaya
devam etmektedir.
Evli ve üç kız çocuğu annesidir.
Yayınlamış Kitapları:
Anadolu'nun Ermiş Kadınları (İnceleme-Araştırma 1.baskı 2011, 2.baskı 2017); Anadolu'ya
İsmini Veren Kadınlar (İnceleme-Araştırma, 1.baskı 2014, 3.baskı 2016); Türkiye'de Yeni
Dijital Tecrübelerden Biri Dijital Mistisizm: Facebook Örneği (2021); Meta Logosuna Dair
Göstergebilimsel Bir Çözümleme (2022); Metaversenin Ekosistemi Ve Olası Riskler (2022);
Dijital Dönüşümün Eşiğinde: Metaverse- Meta-Kültür (2022); Ağ Bağlantılı Bir Çerçeveleme
Biçimi Olarak Linç Kültürü (2022); Dijital Mahremiyet Ve Mahremiyetin Çelişkisi (2022);
Yeniçağ İnançlarının Facebook Üzerinden Astrolojiyi Kullanma Biçimleri (2022); Çanakkale
Zaferi Törenlerinin Yaygın Kutlanmasında Basının Etkisi (2023); Dijital Çağda Yeni Bir
Mitoloji (2024).
Yayınlamış TV Yapımları:
Tarihe Akan Çeşmeler (Belgesel, 13 bölüm, TRT Türk); Geleneğin Kalp Atışları (Belgesel -
aktüel program, 2018-2020, TRT 2); Coğrafyadan Kültüre Bağ (Belgesel, 2022, TRT 2).
Kökeni 5000 yıl öncesine uzanan astroloji, alanda yapılan çalışmalarda bilim ile bilimsel olmayanın orta noktasına konumlandırılmakta ve dini alt kültür, kültürel moda, sözde bilim gibi tanımlama çabaları ile beraber kuramsal olarak Yeni Dini Hareketler'in alt basamağı New Age (yeniçağ) inanç ve uygulamaları içinde kabul edilmektedir. Eski çağlara ait olan astroloji, modernitenin ortaya koyduğu seküler ve güvensiz bir alana yönelik refleksle insanın anlam arayışına cevap görünümündedir. Ve modern insanın kutsala ilişkin çıkmazında kaygı toplumunun ihtiyaçlarını karşılaması ve kaçış noktaları aramasıyla da ilişki içindedir. Diğer yandan astroloji bugün, mistisizm ögeleri içinde bir tüketim metası gibi görünmektedir. Bireylerin manevi arayışına cevap olma iddiasını taşıyan astroloji ile tüketimin nesnesi olan astroloji arasında çelişkili bir bağ mevcuttur. Kitle iletişim araçları ve dijital mecralar bu çelişkili bağın gözlemlenebildiği önemli alanlardır. Bu çalışmanın konusu, kadim bir uygulama ve inanış olarak astrolojinin, kültür endüstrisi kuramı bağlamında paylaşımlar üzerinden tespit edilip incelenmesi ve değerlendirilmesidir.
DOÇ. DR. GÜLENAY PINARBAŞI
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim
Tasarımı Bölümü Öğretim Görevlisi
İstanbul'da dünyaya geldi. İlk, orta ve yükseköğrenimini İstanbul'da tamamladı. İstanbul
Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun olmasının ardından yüksek lisans ve
doktora öğrenimlerini tamamladı. Çeşitli sivil toplum kuruluşlarının sosyal sorumluluk
projelerinde yer aldı. Kültür ve turizm üzerine özel çalışmalar ve danışmanlıklar yaptı.
2022 yılında doçent oldu.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim bölümünde
öğretim görevlisi olarak bulundu. Halen İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sanat, Tasarım ve
Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışmaya
devam etmektedir.
Evli ve üç kız çocuğu annesidir.
Yayınlamış Kitapları:
Anadolu'nun Ermiş Kadınları (İnceleme-Araştırma 1.baskı 2011, 2.baskı 2017); Anadolu'ya
İsmini Veren Kadınlar (İnceleme-Araştırma, 1.baskı 2014, 3.baskı 2016); Türkiye'de Yeni
Dijital Tecrübelerden Biri Dijital Mistisizm: Facebook Örneği (2021); Meta Logosuna Dair
Göstergebilimsel Bir Çözümleme (2022); Metaversenin Ekosistemi Ve Olası Riskler (2022);
Dijital Dönüşümün Eşiğinde: Metaverse- Meta-Kültür (2022); Ağ Bağlantılı Bir Çerçeveleme
Biçimi Olarak Linç Kültürü (2022); Dijital Mahremiyet Ve Mahremiyetin Çelişkisi (2022);
Yeniçağ İnançlarının Facebook Üzerinden Astrolojiyi Kullanma Biçimleri (2022); Çanakkale
Zaferi Törenlerinin Yaygın Kutlanmasında Basının Etkisi (2023); Dijital Çağda Yeni Bir
Mitoloji (2024).
Yayınlamış TV Yapımları:
Tarihe Akan Çeşmeler (Belgesel, 13 bölüm, TRT Türk); Geleneğin Kalp Atışları (Belgesel -
aktüel program, 2018-2020, TRT 2); Coğrafyadan Kültüre Bağ (Belgesel, 2022, TRT 2).
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,50 | 255,50 |
2 | 132,86 | 265,72 |
3 | 90,28 | 270,83 |
6 | 45,99 | 275,94 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,50 | 255,50 |
2 | 132,86 | 265,72 |
3 | 90,28 | 270,83 |
6 | 45,99 | 275,94 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,50 | 255,50 |
2 | 132,86 | 265,72 |
3 | 90,28 | 270,83 |
6 | 45,99 | 275,94 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,50 | 255,50 |
2 | 132,86 | 265,72 |
3 | 90,28 | 270,83 |
6 | 45,99 | 275,94 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,50 | 255,50 |
2 | 132,86 | 265,72 |
3 | 90,28 | 270,83 |
6 | 45,99 | 275,94 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,50 | 255,50 |
2 | 132,86 | 265,72 |
3 | 90,28 | 270,83 |
6 | 45,99 | 275,94 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 255,50 | 255,50 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.