9786054646203
1239166
https://www.kitapbahcesi.com/sairin-sahneye-dusen-golgesi-abdulhak-hamidin-tarhanin-tiyatrolari-uzerine-bir-inceleme
Şairin Sahneye Düşen Gölgesi; Abdülhak Hamid'in Tarhan'ın Tiyatroları Üzerine Bir İnceleme
396.00
Türk edebiyatının en renkli mizaçlarından birine sahip olan Abdülhak Hâmid Tarhan, tamamen kendine özgü bir tiyatro faaliyeti gerçekleştirmiştir. Bu faaliyet, her bakımdan nevi şahsına münhasır ve orijinaldir. Seçilen tema ve konulardan yazılış şekillerine, dil ve üslûbundan anlatım tekniklerine kadar bu orijinallik kendisini gösterir. Abdülhak Hâmid tiyatrosu kendisinden öncekilerden pek birşey almadığı gibi kendisinden sonrakilere de takip edilecek bir tiyatro ekolü bırakmaz.
Abdülhak Hâmid, eski şiirin yıkılıp yeni şiirin kurulmasında önemli bir rol oynamıştır. Bunun bir benzerini de tiyatro eserlerinde alegorik anlatımının arkasına gizlediği düşünceleriyle istibdadın yıkılmasını hızlandırarak yapmıştır, denilebilir. Kadın, eğitim, meşruti sistem, savaş karşıtlığı Abdülhak Hâmid'in hemen hemen bütün eserlerinde bir fikri sabit gibi ele aldığı konulardır. Tarih ise bütün cepheleriyle onun tiyatro eserlerinin arka planını oluşturur.
Bu çalışmada Türk edebiyatının 'Şâir-i Âzam'ı olan Abdülhak Hâmid'in yirmi dört tiyatro eseri incelenmiştir. Her biri diğerinden orijinal olan bu yirmi dört eser, aynı zamanda şâirin sahneye düşen gölgesinin büyüklüğüne de şahitlik eder.
Türk edebiyatının en renkli mizaçlarından birine sahip olan Abdülhak Hâmid Tarhan, tamamen kendine özgü bir tiyatro faaliyeti gerçekleştirmiştir. Bu faaliyet, her bakımdan nevi şahsına münhasır ve orijinaldir. Seçilen tema ve konulardan yazılış şekillerine, dil ve üslûbundan anlatım tekniklerine kadar bu orijinallik kendisini gösterir. Abdülhak Hâmid tiyatrosu kendisinden öncekilerden pek birşey almadığı gibi kendisinden sonrakilere de takip edilecek bir tiyatro ekolü bırakmaz.
Abdülhak Hâmid, eski şiirin yıkılıp yeni şiirin kurulmasında önemli bir rol oynamıştır. Bunun bir benzerini de tiyatro eserlerinde alegorik anlatımının arkasına gizlediği düşünceleriyle istibdadın yıkılmasını hızlandırarak yapmıştır, denilebilir. Kadın, eğitim, meşruti sistem, savaş karşıtlığı Abdülhak Hâmid'in hemen hemen bütün eserlerinde bir fikri sabit gibi ele aldığı konulardır. Tarih ise bütün cepheleriyle onun tiyatro eserlerinin arka planını oluşturur.
Bu çalışmada Türk edebiyatının 'Şâir-i Âzam'ı olan Abdülhak Hâmid'in yirmi dört tiyatro eseri incelenmiştir. Her biri diğerinden orijinal olan bu yirmi dört eser, aynı zamanda şâirin sahneye düşen gölgesinin büyüklüğüne de şahitlik eder.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 396,00 | 396,00 |
2 | 205,92 | 411,84 |
3 | 139,92 | 419,76 |
6 | 71,28 | 427,68 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 396,00 | 396,00 |
2 | 205,92 | 411,84 |
3 | 139,92 | 419,76 |
6 | 71,28 | 427,68 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 396,00 | 396,00 |
2 | 205,92 | 411,84 |
3 | 139,92 | 419,76 |
6 | 71,28 | 427,68 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 396,00 | 396,00 |
2 | 205,92 | 411,84 |
3 | 139,92 | 419,76 |
6 | 71,28 | 427,68 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 396,00 | 396,00 |
2 | 205,92 | 411,84 |
3 | 139,92 | 419,76 |
6 | 71,28 | 427,68 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 396,00 | 396,00 |
2 | 205,92 | 411,84 |
3 | 139,92 | 419,76 |
6 | 71,28 | 427,68 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 396,00 | 396,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.