Rasyonalite Duygusu –Bilgi ve Eylem Üzerine–
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
192
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-03-04
Çeviren:
Celal Türer;Tuba Nur Umut;Bilal Genç;Nihat
Durmaz
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
Kategori:
%35
indirimli
174,00TL
113,10TL
Taksitli fiyat:
6 x 20,36TL
9786257307024
1209202
https://www.kitapbahcesi.com/rasyonalite-duygusu-bilgi-ve-eylem-uzerine
Rasyonalite Duygusu –Bilgi ve Eylem Üzerine–
113.10
Bu kitap, Amerikalı filozof William James'in bilgi ve eylem felsefesi üzerine temel metinlerinden oluşmaktadır. James'e göre felsefe ‘teknik bir mesele' değildir. Felsefe yaşamın gerçek ve derin anlamı üzerine sahip olduğumuz az çok bulanık bir histir; evrenin tüm zorlama ve baskısını kişisel olarak görme ve hissetme şeklidir, aynı zamanda insanın en yüce ve en sıradan uğraşlarından biridir. En küçük yarıklarda dolanır ve en geniş bakış açılarını bize sunar; ruhumuza cesaret aşılar; yaklaşım tarzı, şüphesi ve meydan okuyuşu, gereksiz ayrıntıları ve akıl yürütmeleriyle sıradan insanlara itici gelse de, hiçbirimiz felsefenin dünyamıza sunduğu parlak ışık olmaksızın yaşayamayız.
James'in pragmatik felsefesi zihnin amaçsal bir mahiyete sahip olduğu görüşü ve deneyimcilik ilkesi üzerinde yükselir. Zihnin amaçsal bir mekanizma oluşu, insanın plan yüklü, arzulayan, aktif ve yorumlayıcı olmasıdır. Deneyimcilik ise her felsefi durumun eylem ile pratikte sınanarak çözülmesi anlamına gelir. Eğer felsefi bir iddia veya sistem, hayatın içerisinde kavranamaz sonuçlara sahip ise pragmatik olarak anlamsızdır. Bu yüzden bir kavram veya önermenin anlamı bireyin hayatında herhangi bir etkiye sahip olduğu sürece doğru olur.
Bu kitap, Amerikalı filozof William James'in bilgi ve eylem felsefesi üzerine temel metinlerinden oluşmaktadır. James'e göre felsefe ‘teknik bir mesele' değildir. Felsefe yaşamın gerçek ve derin anlamı üzerine sahip olduğumuz az çok bulanık bir histir; evrenin tüm zorlama ve baskısını kişisel olarak görme ve hissetme şeklidir, aynı zamanda insanın en yüce ve en sıradan uğraşlarından biridir. En küçük yarıklarda dolanır ve en geniş bakış açılarını bize sunar; ruhumuza cesaret aşılar; yaklaşım tarzı, şüphesi ve meydan okuyuşu, gereksiz ayrıntıları ve akıl yürütmeleriyle sıradan insanlara itici gelse de, hiçbirimiz felsefenin dünyamıza sunduğu parlak ışık olmaksızın yaşayamayız.
James'in pragmatik felsefesi zihnin amaçsal bir mahiyete sahip olduğu görüşü ve deneyimcilik ilkesi üzerinde yükselir. Zihnin amaçsal bir mekanizma oluşu, insanın plan yüklü, arzulayan, aktif ve yorumlayıcı olmasıdır. Deneyimcilik ise her felsefi durumun eylem ile pratikte sınanarak çözülmesi anlamına gelir. Eğer felsefi bir iddia veya sistem, hayatın içerisinde kavranamaz sonuçlara sahip ise pragmatik olarak anlamsızdır. Bu yüzden bir kavram veya önermenin anlamı bireyin hayatında herhangi bir etkiye sahip olduğu sürece doğru olur.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 113,10 | 113,10 |
2 | 58,81 | 117,62 |
3 | 39,96 | 119,89 |
6 | 20,36 | 122,15 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 113,10 | 113,10 |
2 | 58,81 | 117,62 |
3 | 39,96 | 119,89 |
6 | 20,36 | 122,15 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 113,10 | 113,10 |
2 | 58,81 | 117,62 |
3 | 39,96 | 119,89 |
6 | 20,36 | 122,15 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 113,10 | 113,10 |
2 | 58,81 | 117,62 |
3 | 39,96 | 119,89 |
6 | 20,36 | 122,15 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 113,10 | 113,10 |
2 | 58,81 | 117,62 |
3 | 39,96 | 119,89 |
6 | 20,36 | 122,15 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 113,10 | 113,10 |
2 | 58,81 | 117,62 |
3 | 39,96 | 119,89 |
6 | 20,36 | 122,15 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 113,10 | 113,10 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.