Nefsini Bilen Rabb'ini Bilir Rivayeti ve Mir'atül İrfan Risalesi

Stok Kodu:
9786050331158
Boyut:
195-270-0
Sayfa Sayısı:
165
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-02-07
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
1.Hamur
Dili:
Türkçe
%18 indirimli
15,00TL
12,30TL
9786050331158
1248850
Nefsini Bilen Rabb'ini Bilir Rivayeti ve Mir'atül İrfan Risalesi
Nefsini Bilen Rabb'ini Bilir Rivayeti ve Mir'atül İrfan Risalesi
12.30
Ibnül-Arabiye nispet edilen "Mir'Atül-İrfan" risalesinin konusunu oluşturan "Nefsini bilen Rabb'ini bilir" rivayetinin anlamı ve yorumu hakkında muhtelif görüşler olmakla birlikte. ortada tartışmasız bir hakikat vardır ki o da. hadis olarak bilinen bu kelâmin. hadis ilmi tenkıd usülü ve tekniği bakımından Hz Peygamberin hadisi olmadığı gerçeğidir. Nitekim hadis ilminin altın çağını yaşadığı ilk üç asırda yazılar kaynaklara. Hz. Peygamberin hadısı olarak girmemiş olması da bu tespiti doğrularnaktadır. Hiçbir hikmetli söz: anlamının doğru. güzel ve kabul edilebilir olması gerekçesi ile hadis mertebesine çıkamaz. Sonradan insanlar arasında meşhur olmuş bu kelâm. Hz Peygamberin hadisı değil: muhtelif rivayettere göre farklı şahıslara nispet edilen bir sozdür. Ancak akıl sahibi herkes bilir ki, manası doğru olan her söz Ayet ya da merfü'hadis olrnayabilir. Sadece olsa olsa bir "kelâm-ı kibar"dır. Ayrıca bu rivayet bağlamında Mümin. Kur'an-ı Kerim ve Nebevi hayat tarzına uygun olarak. "Cihâd-ı Ekber" kabilinden "nefis mücadelesi" yapar. Bu sayede zâhiri/dış Alemi düzeltir bâtıni/iç alemini de terbiye ederek tasavvufi terimle "Tasfiye-ı Islah-ı Nefs" yapmak suretiyle insan-ı kâmil mertebesine ulaşmanın gayreti içinde olur.
Ibnül-Arabiye nispet edilen "Mir'Atül-İrfan" risalesinin konusunu oluşturan "Nefsini bilen Rabb'ini bilir" rivayetinin anlamı ve yorumu hakkında muhtelif görüşler olmakla birlikte. ortada tartışmasız bir hakikat vardır ki o da. hadis olarak bilinen bu kelâmin. hadis ilmi tenkıd usülü ve tekniği bakımından Hz Peygamberin hadisi olmadığı gerçeğidir. Nitekim hadis ilminin altın çağını yaşadığı ilk üç asırda yazılar kaynaklara. Hz. Peygamberin hadısı olarak girmemiş olması da bu tespiti doğrularnaktadır. Hiçbir hikmetli söz: anlamının doğru. güzel ve kabul edilebilir olması gerekçesi ile hadis mertebesine çıkamaz. Sonradan insanlar arasında meşhur olmuş bu kelâm. Hz Peygamberin hadisı değil: muhtelif rivayettere göre farklı şahıslara nispet edilen bir sozdür. Ancak akıl sahibi herkes bilir ki, manası doğru olan her söz Ayet ya da merfü'hadis olrnayabilir. Sadece olsa olsa bir "kelâm-ı kibar"dır. Ayrıca bu rivayet bağlamında Mümin. Kur'an-ı Kerim ve Nebevi hayat tarzına uygun olarak. "Cihâd-ı Ekber" kabilinden "nefis mücadelesi" yapar. Bu sayede zâhiri/dış Alemi düzeltir bâtıni/iç alemini de terbiye ederek tasavvufi terimle "Tasfiye-ı Islah-ı Nefs" yapmak suretiyle insan-ı kâmil mertebesine ulaşmanın gayreti içinde olur.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 12,30    12,30   
2 6,40    12,79   
3 4,35    13,04   
6 2,21    13,28   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 12,30    12,30   
2 6,40    12,79   
3 4,35    13,04   
6 2,21    13,28   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 12,30    12,30   
2 6,40    12,79   
3 4,35    13,04   
6 2,21    13,28   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 12,30    12,30   
2 6,40    12,79   
3 4,35    13,04   
6 2,21    13,28   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 12,30    12,30   
2 6,40    12,79   
3 4,35    13,04   
6 2,21    13,28   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 12,30    12,30   
2 6,40    12,79   
3 4,35    13,04   
6 2,21    13,28   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 12,30    12,30   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat