Max Weber ve İslam; Eleştirel Bir Yaklaşım Eleştirel Bir Yaklaşım
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
376
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-03-31
Çeviren:
Mehmet Murat Şahin;Yasin Aktay
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
Kategori:
%35
indirimli
300,00TL
195,00TL
Taksitli fiyat:
6 x 35,10TL
9786055830359
1210045
https://www.kitapbahcesi.com/max-weber-ve-islam-elestirel-bir-yaklasim
Max Weber ve İslam; Eleştirel Bir Yaklaşım Eleştirel Bir Yaklaşım
195.00
Max Weber üzerine çalışma yapan her kişi öncelikli olarak Avrupa toplumlarında kendine özgü bir tarih sahip olan kapitalizme ve kapitalizmin Protestan ahlakıyla olan ilişkisine yönelik yaklaşımlarını ele almaktadır. Kapitalizm anlayışı üzerine yapılan çalışmaların çokluğuna rağmen, Weber'in İslam'a ve İslam toplumlarına yönelik çalışmaları ihmal edilmiştir. Oysa Weber, İslam toplumlarındaki patrimonyal bürokrasiye ilişkin çok derinlikli analizler yapmıştır. Weber'in İslam hakkındaki görüşlerinin bir başka önemi ise; onun sosyolojiye ve genel olarak Avrupa'nın kendi tarihine bakışını tamamlayan bir yapıya sahip olmasıdır. Bryan S. Turner tarafından kaleme alınan eser, Weber'in İslam toplumlarında gözlemlediği ilişkileri anlamak için alanında önemli bir boşluğu doldurmaktadır.
Kitabın İçinden Akılda Kalanlar:
- Weber ve İslam 1991'de ilk yayımlandığında görece bir ilgisizlikle karşılaştıysa da, giderek, Türkiye'de yeni yeni açılan birçok tartışmanın göz ardı edemediği bir referans haline gelmiştir.Özellikle Max Weber hakkındaki tüm tartışma ve çalışmalarda, Türkiye'de toplumsal ta bakalaşma örüntülerinin, sosyal bilimlerde dini hesaba katmayı gerektiren yeni sınıfların hareketliliğine tanık olması, bu kitabı gittikçe daha önemli kılıyor.Türkiye'de bir yandan İslam'ın Protestanlığa benzer bir yolla dünyevileştiği tartışmasına hâkim olan kötümser havayla, dinin toplumsal ve ekonomik gelişmede oynadığı motive edici gücüne yapılan atıflara hâkim olan iyimser hava birbirine karışarak bu çalışmanın kapsam alanına gittikçe daha fazla girmiş oldular.Bu bağlamda, Weber ve İslam, yayımlandığı günden bu yana çok sayıda kitap ve makaleye referans oluşturdu.
- Son elli yıl içinde yayımlanmış herhangi bir din sosyolojisi ders kitabının bir tetkiki, şu üzücü ve fakat sıkça tekrar eden gerçeği gösterecektir: Sosyologlar, İslam'la ya hiç ilgilenmiyorlar veya İslam araştırmalarına (Islamic Scholarship) yapabilecekleri hiçbir katkıları yoktur. Örneğin bu ülkede ilgiyle karşılanan ve alkışlanan, bilgi sosyolojisi perspektifinden dinle ilgili önemli bir çalışma olan Peter Berger'in The Social Reality of Religion çalışmasında İslam'a ve müslümanlara sadece sekiz civarında göndermede bulunulmaktadır.
- Dikkate değer herhangi bir İslam sosyolojisi geleneği yoktur ve İslami konular hakkındaki modern araştırma ve yayınlar yetersizdir. Bu yüzden sosyolojik karşılaştırmaların çoğu; Hristiyanlık ve Budizm, Hristiyanlık ve Yahudilik, veya Hinduizm ve Budizm gibi bileşimlere yönelmek durumunda kalmaktadır.
- Modern sosyoloji açısından Weber'in önemi, yalnızca onun Hindistan, Çin ve Avrupa üzerine yaptığı sağlam çalışmaları dolayısıyla sosyolojik bilgiye yaptığı katkıya dayanmaz.Bu çalışmalar önemlidir şüphesiz; fakat bütün bunların yanı sıra Weber, özgül bir sosyal bilimler felsefesi tasarlayarak; sosyal aktörün kendi öznel yorumları aracılığıyla sosyal gerçekliği nasıl oluşturduğunu göstermeye çalışan belli bir felsefi arka planı olan bir metodoloji geliştirerek, çağdaş sosyolojiye büyük bir katkıda bulunmuştur.
Max Weber üzerine çalışma yapan her kişi öncelikli olarak Avrupa toplumlarında kendine özgü bir tarih sahip olan kapitalizme ve kapitalizmin Protestan ahlakıyla olan ilişkisine yönelik yaklaşımlarını ele almaktadır. Kapitalizm anlayışı üzerine yapılan çalışmaların çokluğuna rağmen, Weber'in İslam'a ve İslam toplumlarına yönelik çalışmaları ihmal edilmiştir. Oysa Weber, İslam toplumlarındaki patrimonyal bürokrasiye ilişkin çok derinlikli analizler yapmıştır. Weber'in İslam hakkındaki görüşlerinin bir başka önemi ise; onun sosyolojiye ve genel olarak Avrupa'nın kendi tarihine bakışını tamamlayan bir yapıya sahip olmasıdır. Bryan S. Turner tarafından kaleme alınan eser, Weber'in İslam toplumlarında gözlemlediği ilişkileri anlamak için alanında önemli bir boşluğu doldurmaktadır.
Kitabın İçinden Akılda Kalanlar:
- Weber ve İslam 1991'de ilk yayımlandığında görece bir ilgisizlikle karşılaştıysa da, giderek, Türkiye'de yeni yeni açılan birçok tartışmanın göz ardı edemediği bir referans haline gelmiştir.Özellikle Max Weber hakkındaki tüm tartışma ve çalışmalarda, Türkiye'de toplumsal ta bakalaşma örüntülerinin, sosyal bilimlerde dini hesaba katmayı gerektiren yeni sınıfların hareketliliğine tanık olması, bu kitabı gittikçe daha önemli kılıyor.Türkiye'de bir yandan İslam'ın Protestanlığa benzer bir yolla dünyevileştiği tartışmasına hâkim olan kötümser havayla, dinin toplumsal ve ekonomik gelişmede oynadığı motive edici gücüne yapılan atıflara hâkim olan iyimser hava birbirine karışarak bu çalışmanın kapsam alanına gittikçe daha fazla girmiş oldular.Bu bağlamda, Weber ve İslam, yayımlandığı günden bu yana çok sayıda kitap ve makaleye referans oluşturdu.
- Son elli yıl içinde yayımlanmış herhangi bir din sosyolojisi ders kitabının bir tetkiki, şu üzücü ve fakat sıkça tekrar eden gerçeği gösterecektir: Sosyologlar, İslam'la ya hiç ilgilenmiyorlar veya İslam araştırmalarına (Islamic Scholarship) yapabilecekleri hiçbir katkıları yoktur. Örneğin bu ülkede ilgiyle karşılanan ve alkışlanan, bilgi sosyolojisi perspektifinden dinle ilgili önemli bir çalışma olan Peter Berger'in The Social Reality of Religion çalışmasında İslam'a ve müslümanlara sadece sekiz civarında göndermede bulunulmaktadır.
- Dikkate değer herhangi bir İslam sosyolojisi geleneği yoktur ve İslami konular hakkındaki modern araştırma ve yayınlar yetersizdir. Bu yüzden sosyolojik karşılaştırmaların çoğu; Hristiyanlık ve Budizm, Hristiyanlık ve Yahudilik, veya Hinduizm ve Budizm gibi bileşimlere yönelmek durumunda kalmaktadır.
- Modern sosyoloji açısından Weber'in önemi, yalnızca onun Hindistan, Çin ve Avrupa üzerine yaptığı sağlam çalışmaları dolayısıyla sosyolojik bilgiye yaptığı katkıya dayanmaz.Bu çalışmalar önemlidir şüphesiz; fakat bütün bunların yanı sıra Weber, özgül bir sosyal bilimler felsefesi tasarlayarak; sosyal aktörün kendi öznel yorumları aracılığıyla sosyal gerçekliği nasıl oluşturduğunu göstermeye çalışan belli bir felsefi arka planı olan bir metodoloji geliştirerek, çağdaş sosyolojiye büyük bir katkıda bulunmuştur.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 195,00 | 195,00 |
2 | 101,40 | 202,80 |
3 | 68,90 | 206,70 |
6 | 35,10 | 210,60 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 195,00 | 195,00 |
2 | 101,40 | 202,80 |
3 | 68,90 | 206,70 |
6 | 35,10 | 210,60 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 195,00 | 195,00 |
2 | 101,40 | 202,80 |
3 | 68,90 | 206,70 |
6 | 35,10 | 210,60 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 195,00 | 195,00 |
2 | 101,40 | 202,80 |
3 | 68,90 | 206,70 |
6 | 35,10 | 210,60 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 195,00 | 195,00 |
2 | 101,40 | 202,80 |
3 | 68,90 | 206,70 |
6 | 35,10 | 210,60 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 195,00 | 195,00 |
2 | 101,40 | 202,80 |
3 | 68,90 | 206,70 |
6 | 35,10 | 210,60 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 195,00 | 195,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.