Marksizm ve Devrimci Kuram 1; Toplum, İmgeleminde Kendini Nasıl Kurar? Toplum, İmgeleminde Kendini Nasıl Kurar?
Boyut:
135-195-0
Sayfa Sayısı:
293
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011-12-30
Çeviren:
Hülya Tufan
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%30
indirimli
9,00TL
6,30TL
9789754706239
1135959
https://www.kitapbahcesi.com/marksizm-ve-devrimci-kuram-1-toplum-imgeleminde-kendini-nasil-kurar
Marksizm ve Devrimci Kuram 1; Toplum, İmgeleminde Kendini Nasıl Kurar? Toplum, İmgeleminde Kendini Nasıl Kurar?
6.30
Marksizm, çıkışında insanın kendi kuramsal uğraşının ürünlerine yabancılaşmasını aşmayı hedefliyordu. Ama gelişimi bunun tam tersi yönde oldu. Akılcı bir felsefeyle tamamlanan bir bilimci nesnelcilik haline geldi. Her toplumu tekniğin gelişmesiyle izah ettiğini iddia eden bir "materyalist" tarih anlayışı"na teslim oldu. Artık insanlar tarihi değil, tarih ve onu belirleyen teknik insanları üretir oldular. Her şeyin "madde", maddenin de bütünüyle "akıl" olduğu, bunların "diyalektiğin kanunlarına" tabi oldukları Marksizmin amentüsü haline geldi. Tarih konusunda mutlak bir bilgi olduğuna göre, artık insanların özerk eylemlerinin bir anlamı yoktu. Siyasal eylem teknik bir uğraş olarak algılanabilirdi.
Castoriadis'in amacı, Marksizmin ilk esin kaynağını yeniden yakalayıp, yaptıkları, söyledikleri ve tasarladıklarıyla insanların tarihi yarattığını hatırlatmak. Tarihi bir ontolojik doğuş ve toplumun imgeleminde kurulan bir süreç olarak ele almak, tarihin insanlara içkin olduğunu göstermek. İnsanların kurumlaştırarak kurduğu toplumu dönüştürme, yani tarihi yapma gücünün insandan başkasına ait olmadığının felsefi temellerini bu kitapta bulacaksınız.
Marksizm, çıkışında insanın kendi kuramsal uğraşının ürünlerine yabancılaşmasını aşmayı hedefliyordu. Ama gelişimi bunun tam tersi yönde oldu. Akılcı bir felsefeyle tamamlanan bir bilimci nesnelcilik haline geldi. Her toplumu tekniğin gelişmesiyle izah ettiğini iddia eden bir "materyalist" tarih anlayışı"na teslim oldu. Artık insanlar tarihi değil, tarih ve onu belirleyen teknik insanları üretir oldular. Her şeyin "madde", maddenin de bütünüyle "akıl" olduğu, bunların "diyalektiğin kanunlarına" tabi oldukları Marksizmin amentüsü haline geldi. Tarih konusunda mutlak bir bilgi olduğuna göre, artık insanların özerk eylemlerinin bir anlamı yoktu. Siyasal eylem teknik bir uğraş olarak algılanabilirdi.
Castoriadis'in amacı, Marksizmin ilk esin kaynağını yeniden yakalayıp, yaptıkları, söyledikleri ve tasarladıklarıyla insanların tarihi yarattığını hatırlatmak. Tarihi bir ontolojik doğuş ve toplumun imgeleminde kurulan bir süreç olarak ele almak, tarihin insanlara içkin olduğunu göstermek. İnsanların kurumlaştırarak kurduğu toplumu dönüştürme, yani tarihi yapma gücünün insandan başkasına ait olmadığının felsefi temellerini bu kitapta bulacaksınız.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 6,30 | 6,30 |
2 | 3,28 | 6,55 |
3 | 2,23 | 6,68 |
6 | 1,13 | 6,80 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 6,30 | 6,30 |
2 | 3,28 | 6,55 |
3 | 2,23 | 6,68 |
6 | 1,13 | 6,80 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 6,30 | 6,30 |
2 | 3,28 | 6,55 |
3 | 2,23 | 6,68 |
6 | 1,13 | 6,80 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 6,30 | 6,30 |
2 | 3,28 | 6,55 |
3 | 2,23 | 6,68 |
6 | 1,13 | 6,80 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 6,30 | 6,30 |
2 | 3,28 | 6,55 |
3 | 2,23 | 6,68 |
6 | 1,13 | 6,80 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 6,30 | 6,30 |
2 | 3,28 | 6,55 |
3 | 2,23 | 6,68 |
6 | 1,13 | 6,80 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 6,30 | 6,30 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.