9786053516415
1266697
https://www.kitapbahcesi.com/islam-hukuk-metodolojisinde-nesh-safii-mezhebi-baglaminda
İslam Hukuk Metodolojisinde Nesh (Şâfiî Mezhebi Bağlamında)
114.00
Kanunlar, toplumun mutluluğu, huzuru, sağlıklı gelişimi ve ilerlemesi hedeflenerek hazırlanmaktadır. Bu amaçla
ortaya konulan kanunların, toplumların ihtiyaçlarını en uygun şekilde karşılayacak nitelikte meydana getirildiği,
genelgeçer bir anlayıştır. Bu husus, ilâhî kanunlarda olduğu gibi beşerî kanunların hazırlanmasında da geçerlidir.
Geçenzamanla birlikte yaşanan yeniliklere ve gelişimlere bağlı olarak toplumların sosyal, ekonomik, siyasi, kültürel
ve dini hayatlarında birtakım değişiklikler olduğu izahtan varestedir. İşte bu sebepten dolayı yeni hükümleri tebliğ
etme göreviyle gönderilen peygamberler, içinde bulundukları şartlara yönelik olarak dinin uygulamalı hükümleri
açısın dan yepyeni hükümler getirmişlerdir. Hükümlerdeki bu değişimler ilâhî vahye dayalı dinler arasında olabildiği
gibi, tek bir şerîatın hükümleri arasında da gerçekleşmiştir. İslâm, ilk geldiği günden kemale erdiği döneme kadar
kapsadığı hükümleri tedrîci bir şekilde teşrî kılarak toplumu Şâr in istediği bir topluma dönüştümüştür. Bu ise ilk
teşrî kılınan hükümler ile nihaî hükümler arasında birtakım farklılıkları zorunlu kılmıştır. Bu farklı hükümlerin
birbiriyle çatışmaksızın doğru bir şekilde anlaşılması yollarından birisi de nesh teorisidir. Nesh teorisinin hukuk
mantığıyla çelişen bir tarafı yoktur. Zira bu konu, âmmın tahsîsi, mutlakın takyîdi ve mücmelin tebyîninde olduğu
gibi nasların doğru anlaşılması açısından usûlcüler tarafından bir teori haline getirilmiştir.
Tarihî seyri itibariyle farklı açılardan farklı ilmî disiplinlere konu olan nesh, Şâfiî usûl geleneğinde İmâm Şâfiî'ye
muhâlefetin en ciddi olduğu yer olmuştur. Naslar arasında gerçekleşmesi hasebiyle ulemâ nezdinde kendisine ayrı
bir önem atfedilen nesh, geniş bir anlam içeriğine sahip olup geçmişten günümüze kadar üzerinde önemli
tartışmaların olduğu bir konu olmuştur. Bu sebeple nesh konusu akla ve nakle dayanan ilkeler çerçevesinde tespit
edilen kurallar doğrultusunda değerlendirilmelidir.
Kanunlar, toplumun mutluluğu, huzuru, sağlıklı gelişimi ve ilerlemesi hedeflenerek hazırlanmaktadır. Bu amaçla
ortaya konulan kanunların, toplumların ihtiyaçlarını en uygun şekilde karşılayacak nitelikte meydana getirildiği,
genelgeçer bir anlayıştır. Bu husus, ilâhî kanunlarda olduğu gibi beşerî kanunların hazırlanmasında da geçerlidir.
Geçenzamanla birlikte yaşanan yeniliklere ve gelişimlere bağlı olarak toplumların sosyal, ekonomik, siyasi, kültürel
ve dini hayatlarında birtakım değişiklikler olduğu izahtan varestedir. İşte bu sebepten dolayı yeni hükümleri tebliğ
etme göreviyle gönderilen peygamberler, içinde bulundukları şartlara yönelik olarak dinin uygulamalı hükümleri
açısın dan yepyeni hükümler getirmişlerdir. Hükümlerdeki bu değişimler ilâhî vahye dayalı dinler arasında olabildiği
gibi, tek bir şerîatın hükümleri arasında da gerçekleşmiştir. İslâm, ilk geldiği günden kemale erdiği döneme kadar
kapsadığı hükümleri tedrîci bir şekilde teşrî kılarak toplumu Şâr in istediği bir topluma dönüştümüştür. Bu ise ilk
teşrî kılınan hükümler ile nihaî hükümler arasında birtakım farklılıkları zorunlu kılmıştır. Bu farklı hükümlerin
birbiriyle çatışmaksızın doğru bir şekilde anlaşılması yollarından birisi de nesh teorisidir. Nesh teorisinin hukuk
mantığıyla çelişen bir tarafı yoktur. Zira bu konu, âmmın tahsîsi, mutlakın takyîdi ve mücmelin tebyîninde olduğu
gibi nasların doğru anlaşılması açısından usûlcüler tarafından bir teori haline getirilmiştir.
Tarihî seyri itibariyle farklı açılardan farklı ilmî disiplinlere konu olan nesh, Şâfiî usûl geleneğinde İmâm Şâfiî'ye
muhâlefetin en ciddi olduğu yer olmuştur. Naslar arasında gerçekleşmesi hasebiyle ulemâ nezdinde kendisine ayrı
bir önem atfedilen nesh, geniş bir anlam içeriğine sahip olup geçmişten günümüze kadar üzerinde önemli
tartışmaların olduğu bir konu olmuştur. Bu sebeple nesh konusu akla ve nakle dayanan ilkeler çerçevesinde tespit
edilen kurallar doğrultusunda değerlendirilmelidir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 114,00 | 114,00 |
2 | 59,28 | 118,56 |
3 | 40,28 | 120,84 |
6 | 20,52 | 123,12 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 114,00 | 114,00 |
2 | 59,28 | 118,56 |
3 | 40,28 | 120,84 |
6 | 20,52 | 123,12 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 114,00 | 114,00 |
2 | 59,28 | 118,56 |
3 | 40,28 | 120,84 |
6 | 20,52 | 123,12 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 114,00 | 114,00 |
2 | 59,28 | 118,56 |
3 | 40,28 | 120,84 |
6 | 20,52 | 123,12 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 114,00 | 114,00 |
2 | 59,28 | 118,56 |
3 | 40,28 | 120,84 |
6 | 20,52 | 123,12 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 114,00 | 114,00 |
2 | 59,28 | 118,56 |
3 | 40,28 | 120,84 |
6 | 20,52 | 123,12 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 114,00 | 114,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.