İslam Düşüncesinde Kötülük Problemi

Stok Kodu:
9789757969150
Boyut:
138-210-0
Sayfa Sayısı:
368
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2014-10-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%22 indirimli
136,00TL
106,08TL
9789757969150
1167556
İslam Düşüncesinde Kötülük Problemi
İslam Düşüncesinde Kötülük Problemi
106.08
İlahiyatçı Prof. Dr. Metin Özdemir'in hazırladığı bu araştırmanın amacı, kendi varoluşunu anlamlandırma ve ona bir değer biçme niyeti ve çabası içerisinde olan insanın, bu hedefine ulaşabilmesinin önündeki en büyük engellerden birisi olduğunu düşündüğümüz kötülük problemine, makul ve tatmin edici bir çözümün bulunabilmesi imkanlarını belirlemeye çalışmaktır. Niçin dürüst insanlar acı çekmektedir? Niçin kötülerin işi yolunda gitmektedir? Niçin masum çocuklar hastalık ve ölümü tatmaktadır, gibi sorular Doğu'da ve Batı'da, en eski düşünce geleneklerinden itibaren sürekli olarak cevapları aranan sorulardır. Ayrıca, özellikle İslam kelamcılarının "iyi ve kötü bütün fiillerin yaratıcısı Allah'tır" gibi kabulleri açısından sorulması ve incelenmesi gereken sorular vardır. İşte bu kitapta, mümkün olduğu ölçüde çeşitli ekollerin bu sorular üzerindeki farklı yaklaşımları ortaya konularak, Kur'an'ı bütünlük içerisinde yeniden değerlendirilmiştir. Giriş Bölümü'nde, konunun net anlaşılması için kötülüğün kavramsal alanını ve kötülük probleminin mahiyeti sunulmuştur. Daha sonra kötülük, "Metafiziki ve Tabiî Kötülük Problemi" ve "Ahlâki Kötülük Problemi" olmak üzere iki ayrı bölümde incelenmiş, ayrıca, gerekli görülen yerlerde, ortaya atılan iddia ve görüşlerin eleştirleri yapılarak konu Kur'an açısından değerlendirilmiş ve Sonuç bölümünde noktalanmıştır.
İlahiyatçı Prof. Dr. Metin Özdemir'in hazırladığı bu araştırmanın amacı, kendi varoluşunu anlamlandırma ve ona bir değer biçme niyeti ve çabası içerisinde olan insanın, bu hedefine ulaşabilmesinin önündeki en büyük engellerden birisi olduğunu düşündüğümüz kötülük problemine, makul ve tatmin edici bir çözümün bulunabilmesi imkanlarını belirlemeye çalışmaktır. Niçin dürüst insanlar acı çekmektedir? Niçin kötülerin işi yolunda gitmektedir? Niçin masum çocuklar hastalık ve ölümü tatmaktadır, gibi sorular Doğu'da ve Batı'da, en eski düşünce geleneklerinden itibaren sürekli olarak cevapları aranan sorulardır. Ayrıca, özellikle İslam kelamcılarının "iyi ve kötü bütün fiillerin yaratıcısı Allah'tır" gibi kabulleri açısından sorulması ve incelenmesi gereken sorular vardır. İşte bu kitapta, mümkün olduğu ölçüde çeşitli ekollerin bu sorular üzerindeki farklı yaklaşımları ortaya konularak, Kur'an'ı bütünlük içerisinde yeniden değerlendirilmiştir. Giriş Bölümü'nde, konunun net anlaşılması için kötülüğün kavramsal alanını ve kötülük probleminin mahiyeti sunulmuştur. Daha sonra kötülük, "Metafiziki ve Tabiî Kötülük Problemi" ve "Ahlâki Kötülük Problemi" olmak üzere iki ayrı bölümde incelenmiş, ayrıca, gerekli görülen yerlerde, ortaya atılan iddia ve görüşlerin eleştirleri yapılarak konu Kur'an açısından değerlendirilmiş ve Sonuç bölümünde noktalanmıştır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,08    106,08   
2 55,16    110,32   
3 37,48    112,44   
6 19,09    114,57   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,08    106,08   
2 55,16    110,32   
3 37,48    112,44   
6 19,09    114,57   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,08    106,08   
2 55,16    110,32   
3 37,48    112,44   
6 19,09    114,57   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,08    106,08   
2 55,16    110,32   
3 37,48    112,44   
6 19,09    114,57   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,08    106,08   
2 55,16    110,32   
3 37,48    112,44   
6 19,09    114,57   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,08    106,08   
2 55,16    110,32   
3 37,48    112,44   
6 19,09    114,57   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 106,08    106,08   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat