İslam Düşünce Tarihinde Mezhepler

Stok Kodu:
9786054074198
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
288
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
5
Basım Tarihi:
2015-10-16
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%35 indirimli
250,00TL
162,50TL
Taksitli fiyat: 6 x 29,25TL
Bu üründen 2 adet satın alınmıştır.
9786054074198
1149233
İslam Düşünce Tarihinde Mezhepler
İslam Düşünce Tarihinde Mezhepler
162.50
İSLÂM DÜŞÜNCE TARİHİNDE MEZHEPLER Prof. Dr. Mehmet Saffet Sarıkaya Mezhep, insanların yaşadıkları sosyal çevrede dinin ana kaynaklarını anlama ve uygulamada ortaya çıkan farklılıkların kurumlaştığı dinî gruptur. Mezhepler, bir dinin menstıpları için alt kimlik ifadeleridir. Mezhepler beşerî nitelikli oluşumlardır; din ile özdeşleştirilemezler. Mezhebi farklılıklar 1. Mutlaklık iddiasında bulunmadıkça; 2. Kendilerini İslam'ın temsilcisi olarak görmedikçe; 3. Kendilerinin dışındakileri öteki olarak algılamadıkça; birer zenginlik olarak kabul edilebilir. Farklı mezhepleri, tarikatları, cemaatleri; hak-batıl, doğru-yanlış, sapık-bidat vb. sınıflandırmalara tabi tutmak yerine, insan doğasından kaynaklanan ve toplumsal yapıyla kurumsallaşan farklı bilgi sistemleri veya zihniyet biçimleri olarak algılamak daha doğrudur. Mezhepleri konu edinen İslâm Mezhepleri Tarihi'nin gayesi, günümüze kadar ortaya çıkmış mezheplerin, çıkış sebeplerini, oluşum süreçlerini, sosyal ve iktisâdı yapılarını, dinî aktivitelerini ve dinamik unsurlarını objektif olarak ele alıp analiz ederek günümüz Müslümanlarının küreselleşen dünyada dinini en iyi şekilde yaşayabilecek bir zihniyet ve dünya görüşü oluşturmalarına, dinini en doğru şekilde algılayıp temsil etmelerine, birlik ve beraberlik içinde yaşayabilmelerine katkı sağlamaktır.
İSLÂM DÜŞÜNCE TARİHİNDE MEZHEPLER Prof. Dr. Mehmet Saffet Sarıkaya Mezhep, insanların yaşadıkları sosyal çevrede dinin ana kaynaklarını anlama ve uygulamada ortaya çıkan farklılıkların kurumlaştığı dinî gruptur. Mezhepler, bir dinin menstıpları için alt kimlik ifadeleridir. Mezhepler beşerî nitelikli oluşumlardır; din ile özdeşleştirilemezler. Mezhebi farklılıklar 1. Mutlaklık iddiasında bulunmadıkça; 2. Kendilerini İslam'ın temsilcisi olarak görmedikçe; 3. Kendilerinin dışındakileri öteki olarak algılamadıkça; birer zenginlik olarak kabul edilebilir. Farklı mezhepleri, tarikatları, cemaatleri; hak-batıl, doğru-yanlış, sapık-bidat vb. sınıflandırmalara tabi tutmak yerine, insan doğasından kaynaklanan ve toplumsal yapıyla kurumsallaşan farklı bilgi sistemleri veya zihniyet biçimleri olarak algılamak daha doğrudur. Mezhepleri konu edinen İslâm Mezhepleri Tarihi'nin gayesi, günümüze kadar ortaya çıkmış mezheplerin, çıkış sebeplerini, oluşum süreçlerini, sosyal ve iktisâdı yapılarını, dinî aktivitelerini ve dinamik unsurlarını objektif olarak ele alıp analiz ederek günümüz Müslümanlarının küreselleşen dünyada dinini en iyi şekilde yaşayabilecek bir zihniyet ve dünya görüşü oluşturmalarına, dinini en doğru şekilde algılayıp temsil etmelerine, birlik ve beraberlik içinde yaşayabilmelerine katkı sağlamaktır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 162,50    162,50   
2 84,50    169,00   
3 57,42    172,25   
6 29,25    175,50   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 162,50    162,50   
2 84,50    169,00   
3 57,42    172,25   
6 29,25    175,50   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 162,50    162,50   
2 84,50    169,00   
3 57,42    172,25   
6 29,25    175,50   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 162,50    162,50   
2 84,50    169,00   
3 57,42    172,25   
6 29,25    175,50   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 162,50    162,50   
2 84,50    169,00   
3 57,42    172,25   
6 29,25    175,50   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 162,50    162,50   
2 84,50    169,00   
3 57,42    172,25   
6 29,25    175,50   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 162,50    162,50   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat