İbn Sina Sonrası Kavram Mantığı;Katibi ve Kutbüddin Razi Örneği Katibi ve Kutbüddin Razi Örneği
Boyut:
165-240-
Sayfa Sayısı:
253
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-04-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
Kategori:
%35
indirimli
348,00TL
226,20TL
Taksitli fiyat:
6 x 40,72TL
9789752484498
1212742
https://www.kitapbahcesi.com/ibn-sina-sonrasi-kavram-mantigi-katibi-ve-kutbuddin-razi-ornegi
İbn Sina Sonrası Kavram Mantığı;Katibi ve Kutbüddin Razi Örneği Katibi ve Kutbüddin Razi Örneği
226.20
Kavram mantığı, bileşik bir nesnenin özcü bir yaklaşım içinde nasıl tanımlanması gerektiğine odaklanan ve bu amacı gerçekleştirmek için gerekli olan alet kavramları, ayrımları ve kuralları inceleyen klasik mantığın temel bölümlerinden biridir. Kavram mantığında bileşik yapılı şeylerin aklî parçaları olduğu varsayılarak bu parçaların beş tümel kavram altına yerleştirilerek nasıl tanımlanacağı, yani kısaca “tanım teorisi” incelenmektedir. Zira klasik mantıkçılara göre tanımlamak bir düşünme türüdür. Düşünmek ise bilinenlerden hareketle bilinmeyenlerin bilgisini türetmekten ibarettir. Bu türetim hareketinin aşamaları ve bu intikal esnasındaki yol kazaları, İslam mantık geleneğinde “tasavvurât” adıyla anılmaktadır. İbn Sînâ Sonrası Kavram Mantığı, İbn Sînâ (ö. 428/1037) sonrasında, tanım teorisine ilişkin standart anlatının temel metni olan, Kâtibî'ye (ö. 675/1277) ait er-Risâletü'ş-Şemsiyye'nin tasavvurât bölümünü Kutbüddîn Râzî'nin (ö. 766/1365) şerhi ve Seyyid Şerîf Cürcânî'nin (ö. 816/1413) hâşiyesi eşliğinde incelemekte ve özcü mantığın tanım teorisine ilgi duyanlar için bir rehber niteliği taşımaktadır.
Kavram mantığı, bileşik bir nesnenin özcü bir yaklaşım içinde nasıl tanımlanması gerektiğine odaklanan ve bu amacı gerçekleştirmek için gerekli olan alet kavramları, ayrımları ve kuralları inceleyen klasik mantığın temel bölümlerinden biridir. Kavram mantığında bileşik yapılı şeylerin aklî parçaları olduğu varsayılarak bu parçaların beş tümel kavram altına yerleştirilerek nasıl tanımlanacağı, yani kısaca “tanım teorisi” incelenmektedir. Zira klasik mantıkçılara göre tanımlamak bir düşünme türüdür. Düşünmek ise bilinenlerden hareketle bilinmeyenlerin bilgisini türetmekten ibarettir. Bu türetim hareketinin aşamaları ve bu intikal esnasındaki yol kazaları, İslam mantık geleneğinde “tasavvurât” adıyla anılmaktadır. İbn Sînâ Sonrası Kavram Mantığı, İbn Sînâ (ö. 428/1037) sonrasında, tanım teorisine ilişkin standart anlatının temel metni olan, Kâtibî'ye (ö. 675/1277) ait er-Risâletü'ş-Şemsiyye'nin tasavvurât bölümünü Kutbüddîn Râzî'nin (ö. 766/1365) şerhi ve Seyyid Şerîf Cürcânî'nin (ö. 816/1413) hâşiyesi eşliğinde incelemekte ve özcü mantığın tanım teorisine ilgi duyanlar için bir rehber niteliği taşımaktadır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 226,20 | 226,20 |
2 | 117,62 | 235,25 |
3 | 79,92 | 239,77 |
6 | 40,72 | 244,30 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 226,20 | 226,20 |
2 | 117,62 | 235,25 |
3 | 79,92 | 239,77 |
6 | 40,72 | 244,30 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 226,20 | 226,20 |
2 | 117,62 | 235,25 |
3 | 79,92 | 239,77 |
6 | 40,72 | 244,30 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 226,20 | 226,20 |
2 | 117,62 | 235,25 |
3 | 79,92 | 239,77 |
6 | 40,72 | 244,30 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 226,20 | 226,20 |
2 | 117,62 | 235,25 |
3 | 79,92 | 239,77 |
6 | 40,72 | 244,30 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 226,20 | 226,20 |
2 | 117,62 | 235,25 |
3 | 79,92 | 239,77 |
6 | 40,72 | 244,30 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 226,20 | 226,20 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.