9786053163190
1296594

https://www.kitapbahcesi.com/edebi-babanin-reddi-kadin-yazininda-kurucu-soylem-tursel-islev-ve-anlatisal-arayislar-1895-1950
Edebi Babanın Reddi;Kadın Yazınında Kurucu Söylem, Türsel İşlev ve Anlatısal Arayışlar (1895-1950)
295.65
Türkçe edebiyat tarihinde kadın yazını, yalnızca edebi değil, aynı zamanda siyasi ve toplumsal bir varoluş mücadelesinin de alanı olmuştur. Kadın yazarlar, geç Osmanlı'dan erken Cumhuriyet dönemine uzanan süreçte, erkek-egemen edebiyat kamusu ve kanonik yapılanmaların sınırlarını aşarak kendi sözünü kurmanın yollarını aramışlardır. Ancak bu üretim, edebiyat tarihi yazımında çoğunlukla marjinalleştirilmiş ya da eril normların belirlediği çerçevede okunmuştur.
Edebi Babanın Reddi, 1895'ten 1950'ye dek Türkçe edebiyatın içinde kendine yer açmaya çalışan kadın yazarların üretimlerini, onların özgün manevralarını ve edebi patikalarını takip eden bütünlüklü bir analize katkıda bulunuyor. Edebiyat tarihi yazımının ıskaladığı metinleri mercek altına alırken, kanon dışına itilen kadın yazınının eril vesayete karşı nasıl bir mücadele verdiğini; kadın yazarların kendi anlatısal stratejilerini, erkek şiddetine ve ataerkine karşı geliştirdikleri eleştirel söylemleri ve edebiyat içindeki yerlerini nasıl inşa ettiklerini de gösteriyor.
Kadın yazınına özgü deneyimleri ve anlatısal pratikleri tanıyan bir eleştiri mümkün mü? Bilge Ulusman, edebiyat tarihçiliğinde bir kadın yazını tarihçiliğinin gerekliliğini vurgularken, kadın yazarların edebi ve siyasi mücadelelerini birlikte ele alan bir eleştiri modeli sunuyor.
YAZAR HAKKINDA: Lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde tamamlayarak modern Türkçe edebiyat alanında çalışmaya başladı. “Bay Muannit Sahtegi'nin Notları'nda Türün İşlevleri: Eril Tahakküm ve Söylemin Aracı Olarak Günlük Türü” (2016) başlıklı teziyle yüksek lisans derecesini aldı. Geç Osmanlı ve erken Cumhuriyet dönemi erotik yazınında eril fantezinin inşası ve heteronormalleşme üzerine araştırmaları çeşitli dergi ve kitaplarda yayımlandı. Maltepe Üniversitesi Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi ile UNESCO Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kültür Kürsüsü'nün koordinatörlüğünü yürüttü. “Kadın Yazınının İmkânları: Türkçe Edebiyata Jino-Eleştirel Bir Okuma Denemesi” (2023) başlıklı çalışmasıyla Boğaziçi Üniversitesi'nden doktora derecesini aldı. 2020 yılından bu yana Kadir Has Üniversitesi'nde ders vermeye ve kadın yazını üzerine araştırmalarına devam ediyor.
Türkçe edebiyat tarihinde kadın yazını, yalnızca edebi değil, aynı zamanda siyasi ve toplumsal bir varoluş mücadelesinin de alanı olmuştur. Kadın yazarlar, geç Osmanlı'dan erken Cumhuriyet dönemine uzanan süreçte, erkek-egemen edebiyat kamusu ve kanonik yapılanmaların sınırlarını aşarak kendi sözünü kurmanın yollarını aramışlardır. Ancak bu üretim, edebiyat tarihi yazımında çoğunlukla marjinalleştirilmiş ya da eril normların belirlediği çerçevede okunmuştur.
Edebi Babanın Reddi, 1895'ten 1950'ye dek Türkçe edebiyatın içinde kendine yer açmaya çalışan kadın yazarların üretimlerini, onların özgün manevralarını ve edebi patikalarını takip eden bütünlüklü bir analize katkıda bulunuyor. Edebiyat tarihi yazımının ıskaladığı metinleri mercek altına alırken, kanon dışına itilen kadın yazınının eril vesayete karşı nasıl bir mücadele verdiğini; kadın yazarların kendi anlatısal stratejilerini, erkek şiddetine ve ataerkine karşı geliştirdikleri eleştirel söylemleri ve edebiyat içindeki yerlerini nasıl inşa ettiklerini de gösteriyor.
Kadın yazınına özgü deneyimleri ve anlatısal pratikleri tanıyan bir eleştiri mümkün mü? Bilge Ulusman, edebiyat tarihçiliğinde bir kadın yazını tarihçiliğinin gerekliliğini vurgularken, kadın yazarların edebi ve siyasi mücadelelerini birlikte ele alan bir eleştiri modeli sunuyor.
YAZAR HAKKINDA: Lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde tamamlayarak modern Türkçe edebiyat alanında çalışmaya başladı. “Bay Muannit Sahtegi'nin Notları'nda Türün İşlevleri: Eril Tahakküm ve Söylemin Aracı Olarak Günlük Türü” (2016) başlıklı teziyle yüksek lisans derecesini aldı. Geç Osmanlı ve erken Cumhuriyet dönemi erotik yazınında eril fantezinin inşası ve heteronormalleşme üzerine araştırmaları çeşitli dergi ve kitaplarda yayımlandı. Maltepe Üniversitesi Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi ile UNESCO Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kültür Kürsüsü'nün koordinatörlüğünü yürüttü. “Kadın Yazınının İmkânları: Türkçe Edebiyata Jino-Eleştirel Bir Okuma Denemesi” (2023) başlıklı çalışmasıyla Boğaziçi Üniversitesi'nden doktora derecesini aldı. 2020 yılından bu yana Kadir Has Üniversitesi'nde ders vermeye ve kadın yazını üzerine araştırmalarına devam ediyor.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 295,65 | 295,65 |
2 | 153,74 | 307,48 |
3 | 104,46 | 313,39 |
6 | 53,22 | 319,30 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 295,65 | 295,65 |
2 | 153,74 | 307,48 |
3 | 104,46 | 313,39 |
6 | 53,22 | 319,30 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 295,65 | 295,65 |
2 | 153,74 | 307,48 |
3 | 104,46 | 313,39 |
6 | 53,22 | 319,30 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 295,65 | 295,65 |
2 | 153,74 | 307,48 |
3 | 104,46 | 313,39 |
6 | 53,22 | 319,30 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 295,65 | 295,65 |
2 | 153,74 | 307,48 |
3 | 104,46 | 313,39 |
6 | 53,22 | 319,30 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 295,65 | 295,65 |
2 | 153,74 | 307,48 |
3 | 104,46 | 313,39 |
6 | 53,22 | 319,30 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 295,65 | 295,65 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.