Dinler Tarihi;Dârülfünun’da Okutulan İlk Dinler Tarihi Ders Kitabı Dârülfünun'da Okutulan İlk Dinler Tarihi Ders Kitabı

Stok Kodu:
9786053265504
Boyut:
135-210-
Sayfa Sayısı:
310
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-12-06
Çeviren:
Ali Gül
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
Kategori:
%35 indirimli
303,00TL
196,95TL
Taksitli fiyat: 6 x 35,45TL
9786053265504
1227793
Dinler Tarihi;Dârülfünun’da Okutulan İlk Dinler Tarihi Ders Kitabı
Dinler Tarihi;Dârülfünun’da Okutulan İlk Dinler Tarihi Ders Kitabı Dârülfünun'da Okutulan İlk Dinler Tarihi Ders Kitabı
196.95
Dinler Tarihi, Ahmet Mithat Efendi'nin (1844-1912) Tedrisî Tarih-i Edyan isimli eserinin sadeleştirilmiş hâlidir. Bu eser Dârülfünun'da okutulan ilk Dinler Tarihi ders kitabıdır. Eserine dinler tarihi biliminin metodolojisini ve önemini değerlendirerek başlayan Ahmet Mithat, metin boyunca dinin kökenine dair tartışmalara, bu anlamda animizm, totemizm, fetişizm gibi anlayışlara; Eski Mısır, Asur, Afrika, Yunan, Roma, Amerika dinleri gibi ölü dinlere; Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm, Hinduizm, Budizm, Zerdüştîlik gibi yaşayan dünya dinlerine kadar uzanarak geniş bir yelpazede dünya inançlarını ele almıştır. Yahudiliğe, Hıristiyanlığa ve İslam'a ayrı bölümler ayırmasa da yeri geldikçe bu dinler hakkında kimi bilgileri vermiş, kimi değerlendirmeleri serdetmiştir. Eserinde, dinlerin toplum üzerindeki etkilerini ve insanların iç dünyalarındaki anlamlarını da aramıştır. Dolayısıyla Ahmet Mithat'ın dinler tarihçiliğinin ayırıcı vasfı, onun aynı zamanda bir din sosyolojisi ve bir din psikolojisi üretmesidir. Bu çalışmada, Osmanlı Türkçesiyle kaleme alınan söz konusu eser, hassas bir denge gözetilerek sadeleştirilmiştir. Okuyucuyu Ahmet Mithat'ın dilinden ve üslubundan mahrum etmeme kaygısı ise öne çıkan husus olmuştur.
Dinler Tarihi, Ahmet Mithat Efendi'nin (1844-1912) Tedrisî Tarih-i Edyan isimli eserinin sadeleştirilmiş hâlidir. Bu eser Dârülfünun'da okutulan ilk Dinler Tarihi ders kitabıdır. Eserine dinler tarihi biliminin metodolojisini ve önemini değerlendirerek başlayan Ahmet Mithat, metin boyunca dinin kökenine dair tartışmalara, bu anlamda animizm, totemizm, fetişizm gibi anlayışlara; Eski Mısır, Asur, Afrika, Yunan, Roma, Amerika dinleri gibi ölü dinlere; Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm, Hinduizm, Budizm, Zerdüştîlik gibi yaşayan dünya dinlerine kadar uzanarak geniş bir yelpazede dünya inançlarını ele almıştır. Yahudiliğe, Hıristiyanlığa ve İslam'a ayrı bölümler ayırmasa da yeri geldikçe bu dinler hakkında kimi bilgileri vermiş, kimi değerlendirmeleri serdetmiştir. Eserinde, dinlerin toplum üzerindeki etkilerini ve insanların iç dünyalarındaki anlamlarını da aramıştır. Dolayısıyla Ahmet Mithat'ın dinler tarihçiliğinin ayırıcı vasfı, onun aynı zamanda bir din sosyolojisi ve bir din psikolojisi üretmesidir. Bu çalışmada, Osmanlı Türkçesiyle kaleme alınan söz konusu eser, hassas bir denge gözetilerek sadeleştirilmiştir. Okuyucuyu Ahmet Mithat'ın dilinden ve üslubundan mahrum etmeme kaygısı ise öne çıkan husus olmuştur.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,95    196,95   
2 102,41    204,83   
3 69,59    208,77   
6 35,45    212,71   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,95    196,95   
2 102,41    204,83   
3 69,59    208,77   
6 35,45    212,71   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,95    196,95   
2 102,41    204,83   
3 69,59    208,77   
6 35,45    212,71   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,95    196,95   
2 102,41    204,83   
3 69,59    208,77   
6 35,45    212,71   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,95    196,95   
2 102,41    204,83   
3 69,59    208,77   
6 35,45    212,71   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,95    196,95   
2 102,41    204,83   
3 69,59    208,77   
6 35,45    212,71   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 196,95    196,95   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat