Çağdaş Fikir Akımları (3 Kitap Takım);Demokrasi - Komünizm -Sekülerizm Demokrasi - Komünizm -Sekülerizm
Boyut:
135-210-
Sayfa Sayısı:
920
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-09-01
Çeviren:
M. Beşir Eryarsoy
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
Kategori:
%40
indirimli
600,00TL
360,00TL
Taksitli fiyat:
6 x 64,80TL
Bu üründen 5 adet satın alınmıştır.
9789753503884
1212045
https://www.kitapbahcesi.com/cagdas-fikir-akimlari-3-kitap-takim-demokrasi-komunizm-sekulerizm
Çağdaş Fikir Akımları (3 Kitap Takım);Demokrasi - Komünizm -Sekülerizm Demokrasi - Komünizm -Sekülerizm
360.00
Yazar, "çağdaş ideolojiler"in nadir ve izafi müsbet taraflarına, objektif anlayış gereği temas etmekle birlikte; asıl ağırlığı, onların gerçek nizama ve insan tabiatına göre taşıdıkları zaaflara, batılılara tahsis etmiştir. Ancak, eserin maksadı, peşin hükümle söz konusu ideolojileri çürüğe çıkartmak değildir. Bu netice; insanın yaratılışından ve vahyin ışığından hareketle yapılan mükemmel ilmi, rasyonel ve objektif incelemelerle, inkar edilemiyecek şekilde ortaya konmaktadır. Günümüzde demokrasi, kapitalizm ve marksizm gibi ideolojiler hakkında çeşitli açılardan yapılmış kıymetli tenkitlerin bulunduğu bir gerçektir. Elinizdeki eserin o tür tenkitçi yaklaşımlardan farkı; insan zihninden saf düşünce veya sinsi plan gereği çıkmış herhangi bir kanun ya da formüle "tabu" kıymeti vermemesidir. Sosyal, psikolojik, fiziki ve benzeri olayları inceleyen "çağdaş" mütefekkirlerin, "metafizik" kayıtlardan kopmayı tam ve kusursuz ilmi düşünce için şart görmeleri; daha doğrusu, "işe Allah'ı karıştırmamaları", yaygın bir kabulle pozitivist fazilet telakki edilir. Fakat, bu durumlarda "pozitivist düşünce" mensuplarının yine "tabu"ları vardır. Hatta, tabiatı incelerken işe Allah'ı karıştırmama prensibi, bilfiil tabiatı Allah kabul etmek gibi ilkel bir bağnazlığa dönüşebilmektedir. Muhammed Kutub, pozitivist tanrı edinmemiş akıllara, bu eseriyle ilmi bir metod da sunmuştur. İnsan hükümlendirmelerinin hiçbirine peşin "tabu" ya da postülat değeri tanımazken; Allah'ın kanunlarından hareket edişin gerçek manada akli, mantıki, ilmi ve insan tabiatına uygun yaklaşıma nasıl imkan sağladığını göstermiştir. Özetle yazar, pek çok müslüman aydına musallat olan "batılı manada ilmi düşünce" kompleks ve şartlanmasından kolayca uzak durabilmiş; eseriyle bu sıhhat ve izzeti adeta dersleştirmiştir.
Yazar, "çağdaş ideolojiler"in nadir ve izafi müsbet taraflarına, objektif anlayış gereği temas etmekle birlikte; asıl ağırlığı, onların gerçek nizama ve insan tabiatına göre taşıdıkları zaaflara, batılılara tahsis etmiştir. Ancak, eserin maksadı, peşin hükümle söz konusu ideolojileri çürüğe çıkartmak değildir. Bu netice; insanın yaratılışından ve vahyin ışığından hareketle yapılan mükemmel ilmi, rasyonel ve objektif incelemelerle, inkar edilemiyecek şekilde ortaya konmaktadır. Günümüzde demokrasi, kapitalizm ve marksizm gibi ideolojiler hakkında çeşitli açılardan yapılmış kıymetli tenkitlerin bulunduğu bir gerçektir. Elinizdeki eserin o tür tenkitçi yaklaşımlardan farkı; insan zihninden saf düşünce veya sinsi plan gereği çıkmış herhangi bir kanun ya da formüle "tabu" kıymeti vermemesidir. Sosyal, psikolojik, fiziki ve benzeri olayları inceleyen "çağdaş" mütefekkirlerin, "metafizik" kayıtlardan kopmayı tam ve kusursuz ilmi düşünce için şart görmeleri; daha doğrusu, "işe Allah'ı karıştırmamaları", yaygın bir kabulle pozitivist fazilet telakki edilir. Fakat, bu durumlarda "pozitivist düşünce" mensuplarının yine "tabu"ları vardır. Hatta, tabiatı incelerken işe Allah'ı karıştırmama prensibi, bilfiil tabiatı Allah kabul etmek gibi ilkel bir bağnazlığa dönüşebilmektedir. Muhammed Kutub, pozitivist tanrı edinmemiş akıllara, bu eseriyle ilmi bir metod da sunmuştur. İnsan hükümlendirmelerinin hiçbirine peşin "tabu" ya da postülat değeri tanımazken; Allah'ın kanunlarından hareket edişin gerçek manada akli, mantıki, ilmi ve insan tabiatına uygun yaklaşıma nasıl imkan sağladığını göstermiştir. Özetle yazar, pek çok müslüman aydına musallat olan "batılı manada ilmi düşünce" kompleks ve şartlanmasından kolayca uzak durabilmiş; eseriyle bu sıhhat ve izzeti adeta dersleştirmiştir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 360,00 | 360,00 |
2 | 187,20 | 374,40 |
3 | 127,20 | 381,60 |
6 | 64,80 | 388,80 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 360,00 | 360,00 |
2 | 187,20 | 374,40 |
3 | 127,20 | 381,60 |
6 | 64,80 | 388,80 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 360,00 | 360,00 |
2 | 187,20 | 374,40 |
3 | 127,20 | 381,60 |
6 | 64,80 | 388,80 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 360,00 | 360,00 |
2 | 187,20 | 374,40 |
3 | 127,20 | 381,60 |
6 | 64,80 | 388,80 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 360,00 | 360,00 |
2 | 187,20 | 374,40 |
3 | 127,20 | 381,60 |
6 | 64,80 | 388,80 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 360,00 | 360,00 |
2 | 187,20 | 374,40 |
3 | 127,20 | 381,60 |
6 | 64,80 | 388,80 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 360,00 | 360,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.