Bozoklu Osman Şakir'in Musavver İran Sefaretnamesi ve Fatih'ten 1914 Kuşağına Türk Resim Sanatı

Stok Kodu:
9786052071373
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
336
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-03-07
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%40 indirimli
390,00TL
234,00TL
Taksitli fiyat: 6 x 42,12TL
9786052071373
1187055
Bozoklu Osman Şakir'in Musavver İran Sefaretnamesi ve Fatih'ten 1914 Kuşağına Türk Resim Sanatı
Bozoklu Osman Şakir'in Musavver İran Sefaretnamesi ve Fatih'ten 1914 Kuşağına Türk Resim Sanatı
234.00
2. Mahmud dönemi Şeyhülislamlarından Yasincizade Abdülvehhab Efendi, İran'a sefir tayin edilip yola çıktığında maiyyetinde Bozoklu Osman Şakir nâm bir mütercim de vardı. Osman Şakir Efendi, sadece Farsça mütercimliği vazifesiyle kafileye dahil olmamış aynı zamanda Üsküdar'dan hareket eden heyetin İran'a kadar olan güzergâhını da resimlemiştir. 19 Ekim 1810 tarihinde İstanbul'dan Tahran'a yapılan yolculuğun anlatıldığı, konaklanan kasaba ve şehirlerin resmedildiği Sefaretnâme'de 31 adet resim yer almıştır. Bu suluboya resimler Osmanlı klasik resim çizgisinin son numuneleri olarak dikkati çekmektedir. Bozoklu eserini anlatırken verdiği malumatın gerçeğe aykırı düşmeyeceğini, eserin güzel bir yazı ve resimlerle desteklenerek yazıldığını ifade ettikten sonra, bu esere nazar edenlerin estetik bir haz duymalarını arzuladığını da dile getirir. Bu eser, artık klasik anlamda minyatür sanatının terkedildiği, akabinde batılı eğitim usulünü hayata geçirecek mektepler eliyle resmin Osmanlı gençleri arasında itibar göreceği, Avrupa şehirlerine gönderilen talebelerin çağdaş batılı ressamları tanıyacağı yılların hemen öncesinde kaleme alınmıştır. Medrese tahsili almış, dinî ve beşerî ilimlerde terbiye görmüş Bozoklu Osman Şakir'in resme dair bir hassasiyete sahip olduğu aşikâr ancak fırçasından çıkan resimler ne minyatürün çizgilerini külliyen muhafaza ediyor ne de batılı gerçekçi resme hizmet ediyor. Hem klasik Türk nakşını hem de yeni teknikleri bir arada gösteriyor. Bu eserde, Bozoklu'nun resimlerinin iyi anlaşılabilmesi için Osmanlı resim geleneğinin ilk devirlerine ait yolculuğumuz Yakup Öztürk'ün incelemesiyle başlamakta, ardından da Bozoklu'nun metninin çeviriyazısı ve tıpkıbasımı yer almaktadır. Eserin inceleme kısmında Fatih'in, İtalyan ressam Bellini'ye portresini yaptırması milat kabul edilmiş, 1914 Kuşağı'na kadar bu süreç getirilmiştir.
2. Mahmud dönemi Şeyhülislamlarından Yasincizade Abdülvehhab Efendi, İran'a sefir tayin edilip yola çıktığında maiyyetinde Bozoklu Osman Şakir nâm bir mütercim de vardı. Osman Şakir Efendi, sadece Farsça mütercimliği vazifesiyle kafileye dahil olmamış aynı zamanda Üsküdar'dan hareket eden heyetin İran'a kadar olan güzergâhını da resimlemiştir. 19 Ekim 1810 tarihinde İstanbul'dan Tahran'a yapılan yolculuğun anlatıldığı, konaklanan kasaba ve şehirlerin resmedildiği Sefaretnâme'de 31 adet resim yer almıştır. Bu suluboya resimler Osmanlı klasik resim çizgisinin son numuneleri olarak dikkati çekmektedir. Bozoklu eserini anlatırken verdiği malumatın gerçeğe aykırı düşmeyeceğini, eserin güzel bir yazı ve resimlerle desteklenerek yazıldığını ifade ettikten sonra, bu esere nazar edenlerin estetik bir haz duymalarını arzuladığını da dile getirir. Bu eser, artık klasik anlamda minyatür sanatının terkedildiği, akabinde batılı eğitim usulünü hayata geçirecek mektepler eliyle resmin Osmanlı gençleri arasında itibar göreceği, Avrupa şehirlerine gönderilen talebelerin çağdaş batılı ressamları tanıyacağı yılların hemen öncesinde kaleme alınmıştır. Medrese tahsili almış, dinî ve beşerî ilimlerde terbiye görmüş Bozoklu Osman Şakir'in resme dair bir hassasiyete sahip olduğu aşikâr ancak fırçasından çıkan resimler ne minyatürün çizgilerini külliyen muhafaza ediyor ne de batılı gerçekçi resme hizmet ediyor. Hem klasik Türk nakşını hem de yeni teknikleri bir arada gösteriyor. Bu eserde, Bozoklu'nun resimlerinin iyi anlaşılabilmesi için Osmanlı resim geleneğinin ilk devirlerine ait yolculuğumuz Yakup Öztürk'ün incelemesiyle başlamakta, ardından da Bozoklu'nun metninin çeviriyazısı ve tıpkıbasımı yer almaktadır. Eserin inceleme kısmında Fatih'in, İtalyan ressam Bellini'ye portresini yaptırması milat kabul edilmiş, 1914 Kuşağı'na kadar bu süreç getirilmiştir.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
2 121,68    243,36   
3 82,68    248,04   
6 42,12    252,72   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
2 121,68    243,36   
3 82,68    248,04   
6 42,12    252,72   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
2 121,68    243,36   
3 82,68    248,04   
6 42,12    252,72   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
2 121,68    243,36   
3 82,68    248,04   
6 42,12    252,72   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
2 121,68    243,36   
3 82,68    248,04   
6 42,12    252,72   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
2 121,68    243,36   
3 82,68    248,04   
6 42,12    252,72   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 234,00    234,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat