AK Parti ve Cemaat; Yeni Türkiye'nin Yeni Aktörleri Yeni Türkiye'nin Yeni Aktörleri

Stok Kodu:
9786055878658
Boyut:
135-215-0
Sayfa Sayısı:
256
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011-01-10
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%40 indirimli
11,11TL
6,67TL
9786055878658
1152211
AK Parti ve Cemaat; Yeni Türkiye'nin Yeni Aktörleri
AK Parti ve Cemaat; Yeni Türkiye'nin Yeni Aktörleri Yeni Türkiye'nin Yeni Aktörleri
6.67
AK Parti ve cemaat ekseninde siyaset-toplum ilişkisini ele alan bu çalışma, üç ana kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda AK Partinin devraldığı ve kendisini üzerine dayandırmaya çalıştığı sağ siyasetin ana özellikleri açıklanmaktadır. Sonra AK Partinin sosyolojik kökenleri, liderlik antropolojisi ve siyasal anlam dünyası analiz edilmektedir. Söylemsel dünyası resmedilmektedir. Son olarak çeşitli çalışmaları, pratikleri, seçim iktidarları ve halkoylama girişimleriyle ulaştığı başarılar incelenmektedir. İkinci kısımda, sivil toplum kavramı açıklanmakta, bu kavramın cemaat ve dinle ilişkileri incelenmektedir. Sivil toplum olgusunun hem teorik hem de Türkiye toplum pratiğindeki karşılığı tartışılmaktadır. Cemaat kavramı ve yaklaşımı buna dayandırılarak yorumlanmaktadır. Gülen Hareketinin, bir sivil toplum örneği olarak nasıl yapılandığı üzerinde durulmaktadır. Gülen Hareketi örneğinde yeni cemaat biçiminin sivil toplum olarak anlamı tartışılmaktadır. Bu bağlamda Gülen Hareketinin söylem, pratik ve liderlik boyutları çeşitli başlıklarla araştırılmaktadır. Hareketin sivil toplum ve Türk modernleşmesi açısından taşıdığı anlamın iç yapısı irdelenmektedir. Üçüncü kısımda dinin küresel dünyada yaşanan kaosa karşı bir barış söylemi olarak taşıdığı öneme dikkat çekilmektedir. Bu tür bir söylemin dünyadaki diğer örnekleri, bunlar arasında Said-i Nursinin modeli üzerinde durulmaktadır. Son olarak Türk modernleşmesinde politik toplumdan ve gündelik yaşamda Müslümanların pratiklerinden kaynaklanan sorunları anlatılmaktadır. Doç. Dr. Ergün Yıldırım 1965 yılında Elazığda doğdu. İlk ve orta öğrenimini büyüdüğü şehirde okudu. Yüksek okulu İstanbul Üniversitesi Sosyoloji bölümünde tamamladı. Aynı bölümde yüksek lisans ve doktora yaptı. İstanbulda kamu ve özel eğitim kurumlarında öğretmenlik görevlerinde bulundu. Medya sektöründe çalıştı, çeşitli dergilerde editörlük yaptı, yayın kurullarında yer aldı. 2000-2001 yılları arasında İngilterede Leiceser Üniversitesinde dil eğitimi aldı. İstanbul Polis Meslek Yüksek Okulunda dersler veren, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyoloji bölümünde görev yapan Yıldırım, halen, Yıldız Teknik Üniversitesi, İnsan ve Toplumbilimleri Bölümünde öğretim üyesidir. Türk modernleşmesi, din, milliyetçilik ve aile konularında çalışmalarını sürdürmektedir. Ulusal ve uluslararası dergilerde pek çok makalesi yayınlanmıştır.
AK Parti ve cemaat ekseninde siyaset-toplum ilişkisini ele alan bu çalışma, üç ana kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda AK Partinin devraldığı ve kendisini üzerine dayandırmaya çalıştığı sağ siyasetin ana özellikleri açıklanmaktadır. Sonra AK Partinin sosyolojik kökenleri, liderlik antropolojisi ve siyasal anlam dünyası analiz edilmektedir. Söylemsel dünyası resmedilmektedir. Son olarak çeşitli çalışmaları, pratikleri, seçim iktidarları ve halkoylama girişimleriyle ulaştığı başarılar incelenmektedir. İkinci kısımda, sivil toplum kavramı açıklanmakta, bu kavramın cemaat ve dinle ilişkileri incelenmektedir. Sivil toplum olgusunun hem teorik hem de Türkiye toplum pratiğindeki karşılığı tartışılmaktadır. Cemaat kavramı ve yaklaşımı buna dayandırılarak yorumlanmaktadır. Gülen Hareketinin, bir sivil toplum örneği olarak nasıl yapılandığı üzerinde durulmaktadır. Gülen Hareketi örneğinde yeni cemaat biçiminin sivil toplum olarak anlamı tartışılmaktadır. Bu bağlamda Gülen Hareketinin söylem, pratik ve liderlik boyutları çeşitli başlıklarla araştırılmaktadır. Hareketin sivil toplum ve Türk modernleşmesi açısından taşıdığı anlamın iç yapısı irdelenmektedir. Üçüncü kısımda dinin küresel dünyada yaşanan kaosa karşı bir barış söylemi olarak taşıdığı öneme dikkat çekilmektedir. Bu tür bir söylemin dünyadaki diğer örnekleri, bunlar arasında Said-i Nursinin modeli üzerinde durulmaktadır. Son olarak Türk modernleşmesinde politik toplumdan ve gündelik yaşamda Müslümanların pratiklerinden kaynaklanan sorunları anlatılmaktadır. Doç. Dr. Ergün Yıldırım 1965 yılında Elazığda doğdu. İlk ve orta öğrenimini büyüdüğü şehirde okudu. Yüksek okulu İstanbul Üniversitesi Sosyoloji bölümünde tamamladı. Aynı bölümde yüksek lisans ve doktora yaptı. İstanbulda kamu ve özel eğitim kurumlarında öğretmenlik görevlerinde bulundu. Medya sektöründe çalıştı, çeşitli dergilerde editörlük yaptı, yayın kurullarında yer aldı. 2000-2001 yılları arasında İngilterede Leiceser Üniversitesinde dil eğitimi aldı. İstanbul Polis Meslek Yüksek Okulunda dersler veren, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyoloji bölümünde görev yapan Yıldırım, halen, Yıldız Teknik Üniversitesi, İnsan ve Toplumbilimleri Bölümünde öğretim üyesidir. Türk modernleşmesi, din, milliyetçilik ve aile konularında çalışmalarını sürdürmektedir. Ulusal ve uluslararası dergilerde pek çok makalesi yayınlanmıştır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 6,67    6,67   
2 3,47    6,94   
3 2,36    7,07   
6 1,20    7,20   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 6,67    6,67   
2 3,47    6,94   
3 2,36    7,07   
6 1,20    7,20   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 6,67    6,67   
2 3,47    6,94   
3 2,36    7,07   
6 1,20    7,20   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 6,67    6,67   
2 3,47    6,94   
3 2,36    7,07   
6 1,20    7,20   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 6,67    6,67   
2 3,47    6,94   
3 2,36    7,07   
6 1,20    7,20   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 6,67    6,67   
2 3,47    6,94   
3 2,36    7,07   
6 1,20    7,20   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 6,67    6,67   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat